Centre skaber vækst med flere restauranter

Danmarks største shoppingcenter, Field's, øger omsætningen ved at satse på nye restauranter.

Shoppingcentret Field's har udvidet sit udbud af spisesteder med bl.a. den new yorker-inspirerede restaurant Loft. Foto: Semco Balcerski

Shoppingcentrene konkurrerer i stigende grad på at tiltrække flere spisende kunder. Nye tal fra Danmarks største shoppingcenter Field’s i Ørestad viser, at attraktive restauranter styrker omsætningen.

Field’s har i de senere år satser på restaurantoplevelser. Nu har centret også vundet prisen som shoppingcentret med Danmarks bedste spisesteder 2017.

Centret har trukket seks nye restauranter til og øget omsætningen med mere end 50 pct.

Fra 2013 til 2016 steg omsætningen på 53 pct. for restauranterne i Field’s, og 2017 tegner til at blive 13 pct. bedre end sidste år. Dermed er der lagt op til fjerde rekordår i træk.

Restauratør Timo Hoffman fra restauranten Loft i Field’s er bevidst om, at der er kommet øget konkurrence på restaurantområdet.

– Vi har skabt et unikt produkt i forhold til, hvad man finder i andre shoppingcentre. Derfor tror jeg også på, at vi har spillet en væsentlig rolle i, at Field’s har vundet den pris, siger Timo Hoffman i en pressemeddelelse.

 

 

DEL
Forrige artikelFår flødekrigen nogen vinder i år?
Næste artikelSliksvindel er mest udbredt i København
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.