Centre satser på mad og underholdning

De danske shoppingcentre investerer milliarder på at modernisere centrene og blive attraktive for en større kundeskare

Frederiksberg Centret gennemgik for et par år siden et omfattende modernisering og kan nu for andet år i træk kalde sig Danmarks bedste shoppingcenter.

De danske shoppingcentre er i fuld gang med en omfattende modernisering, der skal gøre dem mere konkurrencedygtige i kampen om forbrugernes rådighedsbeløb. Ejerne kaster i disse år milliarder ind på at omdanne og udvikle centrene, så de bliver mere attraktive og øge kundetallet trods den skærpede konkurrence. Udviklingen fører centrene fra den traditionelle position som indkøbscenter med et stort antal butikker under tag til at være mødesteder, hvor folk foruden indkøb samles om udespisning og underholdning.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelKøbmand med sans for nye forretninger
Næste artikelNetto skal åbne 195 butikker i udlandet
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.