Carrefours hypermarkeder taber terræn

Det var Sydamerika og de små conveniencebutikker, der trak en begrænset vækst i den franske gigant Carrefour i 2017

Foto: Carrefour

Mens vi må vente et par måneder endnu på de første 2017-resultater fra de danske dagligvarevirksomheder, begynder de at dukke op fra de internationale giganter.

Således har franske Carrefour midt i januar offentliggjort vækst, omsætningstal og driftsresultat fra et år, som koncernen selv...

DEL
Forrige artikelFarten går af Lidl i USA – og Tyskland
Næste artikelRema 1000 lukker butik i Fredericia
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.