Carrefour køber 36 spanske hypermarkeder

Sådan ser Carrefours egne hypermarkeder i Planet-konceptet ud. Foto: Carrefour

Efter mange år med fokus på konsolidering af forretningen, hvor der er skåret fra, er den franske gigant Carrefour tilsyneladende ved at finde ind i en ny periode med ekspansion. Carrefour har nu underskrevet en aftale med spanske Eroski om at købe 36 hypermarkeder på til sammen 235.000 kvm. og desuden otte mindre indkøbscentre og 22 servicestationer.

Handelen skal først godkendes af konkurrencemyndighederne.

DEL
Forrige artikelMobilePay støtter syge børns familier
Næste artikel7-Eleven forventer rekordregnskab
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.