Butikker svigter kunder på nettet

Kun omkring 50 procent af kæderne i dansk detailhandel tilbød ved udgangen af 2010 salg af varer på nettet. Det er for sløvt, hvis kunderne skal holdes i Danmark, mener administrerende direktør i Foreningen for Distance og Internet Handel (FDIH) Annette Falberg. Hun forklarer, at halvdelen af alle købsbeslutninger indledes på nettet, og at kunderne i stigende grad er ligeglade med, hvilket land en butik befinder sig i, når de handler online. Konsulent Mette Skovgaard Frich fra Retail Institute Scandinavia mener, at de danske kæder er en smule tøvende over for idéen om internetsalg. Ifølge hende bør kæderne tænke på tværs af kanaler og også inddrage applikationer til smartphones. Dansk Erhverv regner med, at omkring 60 procent af kæderne i dansk detailhandel udbyder online handel ved udgangen af i år.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis