Butikken sender varerne til stationen

De store engelske supermarkeder går hele tiden nye veje for at gøre det lettere for kunderne at foretage deres dagligvareindkøb på vej til og fra arbejde.
Det nyeste tilbud i London er, at kunderne kan bestille deres varer på mobiltelefonen i toget på vej til arbejde og få varerne udleveret på undergrundsstationen på vej hjem. Asda og Tesco lagde ud med det nye tilbud tidligere på året, og nu følger Sainsbury's efter.
Sainsbury's lægger ud med, at kunderne kan få varerne bestilt online udleveret ved en af syv undergrundsstationer, når blot varerne er bestilt inden kl. 13. Sainsbury's sender de bestilte varer med en af deres let genkendelige varevogne til stationen.
Asda udvider
Asda har allerede haft stort held med at tilbyde kunderne at få varerne leveret på stationen på vej hjem. Asda benytter foreløbig seks stationer, men kædens ledelse forhandler med London Underground om at introducere den nye service i alle 62 undergrundsstationer, som har en parkeringsplads.
Tesco benytter også seks stationer til at udlevere online bestilt varer.
Både Tesco og Asda siger, at de har opdaget, at den nye service også tiltrækker kunder, som bor nær stationerne, og som helst vil undgå at købe ind i supermarkedet.
Waitrose ventes at følge trop med en tilsvarende service, men ventes at benyttes en løsning, hvor kunderne kan hente varerne i specielle opbevaringsskabe på stationerne.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis