Bryggeriet Vestfyen mærker hård konkurrence fra mærkevarer

Bryggeriet Vestfyen øgede alligevel omsætningen i 2016/17 med tre pct.

Omsætninge i Bryggeriet Vestfyen har i de seneste år været faldende, men steg med tre pct. i det seneste regnskabsår.
Royal Unibrew 18.01.2018-24.01.2018

En kedelig sommer og hård konkurrence fra mærkevarer på øl og vand har sat sine klare spor i årsregnskabet hos Bryggeriet Vestfyen.

Bryggeriet producerer i stor stil private label-produkter til kæderne. Selv om priskonkurrencen fra mærkevarer på øl og vand i Danmark bliver stadig hårdere, lykkedes det alligevel bryggeriet i Assens at øge omsætningen i 2016/17 med tre pct.

Det har især været en øget eksport, der har medvirket til at vende udviklingen for bryggeriet. Desuden står bryggeriet meget stærkt som leverandør af specialøl.

Resten af artiklen
er kun for vores abonnenter.

Bliv abonnent

DEL
Forrige artikelTiltrængt opgør med afgifter gavner dagligvarehandlen
Næste artikelToms skruer op for investeringer
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.