Britiske Ocado eksporterer sin e-handelsmodel

Franske Casino skal bruge Ocados teknologi til at booste Monoprix-kædens nethandel. Måske gør svenske ICA det samme

Foto: Ocado

Det er mere eller mindre blevet en vedtaget kendsgerning, at nethandel med dagligvarer giver underskud. Ikke desto mindre har det renlivede britiske e-supermarked Ocado nu kørt med overskud i et par år.

Små overskud ganske vist, som ikke sikrer en langsigtet overlevelse. Men større overskud...

DEL
Forrige artikelBilka vil score kunder og medarbejdere på et godt arbejdsmiljø
Næste artikelAldi hæver markedspositionen i Europa
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.