Britiske Ocado eksporterer sin e-handelsmodel

Franske Casino skal bruge Ocados teknologi til at booste Monoprix-kædens nethandel. Måske gør svenske ICA det samme

Foto: Ocado

Det er mere eller mindre blevet en vedtaget kendsgerning, at nethandel med dagligvarer giver underskud. Ikke desto mindre har det renlivede britiske e-supermarked Ocado nu kørt med overskud i et par år.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelBilka vil score kunder og medarbejdere på et godt arbejdsmiljø
Næste artikelAldi hæver markedspositionen i Europa
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.