Bondesympati bremser ny mælkekrig 

De sædvanlige markedsmekanismer er pludselig blevet  sat ud af kraft, når Aldis konkurrenter tager en krone mere for en liter mælk.

Illustration: Ulrik Samsøe Figen

 

Det er så sandelig blevet nye tider.

For første gang i mere end 10 år har et prisfald på mælk i discountkæden Aldis butikker ikke spredt sig som en steppebrand til resten af dagligvarehandelen.

Man kan vælge at se den ændrede situation som det endelige bevis på, at pris her otte år...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelPantstationer bruges flittigt
Næste artikelNy marketingchef i Meny
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.