Bladsalget falder i kiosken

Læserne svigter de trykte ugeblade, og det smitter af på salget i kioskerne. Nogle butikker fjerner bladene fra sortimentet

Bladsalg sendt til døren er en af årsagerne til, at bladdsalget i kioskerne er faldet i 2018. Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

To ugeblade, en pose slik og en cola. Den ”kundekurv” kender rigtigt mange kiosk- og nærbutikejere.

Men digitaliseringen får ikke mindst de unge til at læse mere på mobilen – og mindre i trykte medier, ligesom de sociale medier formentlig dækker en del af det behov, som ugebladene...

DEL
Forrige artikelDagligvaregiganter bytter plads i imageanalyse
Næste artikelKøbmænd på småøer får støtte
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.