Billige dagligvarer er mindre populære

Premium produkter driver væksten i et næsten stillestående dagligvaremarked

Danskerne er begyndt at købe flere af de dyrere dagligvarer. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Danskerne er i de seneste par år begyndt at købe stadig flere dyrere dagligvarer. Derimod er der ingen vækst i omsætningen af de billigste produkter, uanset om varerne købes i supermarkeder eller discountbutikkker.

Det viser en opgørelse fra analysehuset Nielsen, som har sammenlignet...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelCoop lancerer nyt city-koncept
Næste artikelLovliggørelse af Bilka udsættes
Claus Jensen
Claus Jensen, selvstændig journalist og projektudvikler i Mediehuset Periskop i Aarhus. Tidligere Dansk Handelsblad, Aarhus Stiftstidende, freelancebureauet Journalist 8000 C og Frederiksborg Amts Avis. Speciale erhvervsliv. Se mere på http://www.periskop.dk