Bilka vil sende familier på skattejagt

Dansk Supermarked tager udgangspunkt i sidste sommers Pokemon-jagt i et forsøg på at tiltrække børnefamilierne

Foto: Bilka

Sidste sommer brugte tusindvis af børn og unge sommerferien på at finde Pokémons med deres smartphone.

I år gør Bilka et forsøg på at trække familier til varehusene med en skattejagt, som kæden sidestiller med sidste sommers store dille.

Bilka laver det, kæden i en pressemeddelelse kalder for Danmarks største skattejagt, hvor skattejægere og eventyrlysne familier kan gå på jagt efter skatten og de over 100.000 kroner.

Ved sportshaller, skoler, gågader, på lygtepæle, banegårde og alle mulige tænkelige steder har Bilka sat 20.000 Bilka Live magneter op, og hver magnet har en værdi.

Samler man 50 blå magneter, kan man indkassere et gavekort på 100 kroner ved at aflevere dem i et Bilka varehus. Den helt store skat er de 10 røde Bilka Live-magneter, som hver især er 10.000 kroner værd.

Ledetrådene til de 10 røde Bilka Live-magneter offentliggøres på Bilkas Facebookside hver dag kl. 12.00 fra fredag den 23. juni og frem. På Facebook offentliggøres hver dag én ny ledetråd til hver af de 10 røde magneter, indtil de alle er fundet.

– Det bliver den største skattejagt, som vi nogensinde har set og med præmier for over 100.000 kroner. Med Bilka Live har vi altid masser af oplevelser for hele familien som street fodbold, Bilka-banko og drive-in bio, men nu går vi helt amok og laver en skattejagt, som dækker alle egne af Danmark, siger Nicki Stougaard, der er eventansvarlig i Bilka.

 

DEL
Forrige artikelArla sætter turbo på sundhedstiltag
Næste artikelSmåproducenter har fundet løsning på distributionsstop
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.