Arla udfordrer mælkekategorien

En nye produktserie MLK er mælk med smag, som har været i handlen i årevis i udlandet.

MLK er en mælkedrik, der er tænkt til de nysgerrige forbrugere, som har lyst til at prøve noget nyt, og til dem, som måske ikke bryder sig om smagen af mælk. Foto: Arla

Mejeriselskabet Arla Foods lancerer en ny produktserie, der skal nytænke hele mælkekategorien.

Den nye produktserie hedder MLK. Det er en mælkedrik, der består af økologisk minimælk, økologisk rørsukker og naturlige aromaer fra bl.a. hindbær og jordbær.

I udlandet har mælk med smag været en del af butikkernes sortiment i årevis, og ambitionen med den danske produktserie er at udfordre kategorien og at få fat i de danskere, der ellers ikke bryder sig om smagen af mælk.

– Vores klare ambition er at gå forrest i mælkekategorien ved at forny os med udgangspunkt i forbrugernes behov og ønsker. Derfor er innovation et nøgleord hos Arla, og vi arbejder løbende med, hvordan vi kan skabe nye produkter med mælken som det naturlige omdrejningspunkt, siger landedirektør for Arla Danmark, Jakob B. Knudsen, i en pressemeddelelse.

DEL
Forrige artikelFødevareeksport nåede nye højder
Næste artikelDanmark er fortsat verdensmestre i øko-forbrug
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.