Anders And og Fedtmule skal  sælge Arla-produkter

Mejerikoncernen Arla er gået i samarbejde med Disney Nordic, der blandt skal være med til at lancere en nye serie af Arla-produkter i efteråret.

Foto: Arla

Anders And, Fedtmule og Mickey Mouse vil være på emballagen og ifølge Arlas pressemeddelelse, vil produkterne være ”målrettet travle familier og forældre, der savner gode alternativer til madpakken”. Arlas ambition er at opnå en tredjedel af markedsandelene blandt produkter på køl, der er målrettet børnefamilier inden udgangen af 2020.

Tal fra Landbrug & Fødevarer viser, at familier med børn i alderen 7-12 år i snit smører flere end 13 madpakker om ugen – eller op mod 670 madpakker hvert år for én enkelt familie.

De første produkter vil blive præsenteres i uge 36 under navnet Arla Kids.

DEL
Forrige artikelStreet food vinder frem i byerne
Næste artikelAldi er blevet gidsel i en familiestrid
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.