Analyse: Rema 1000 holder Netto bag sig

Både Netto og Rema kan vokse med tocifrede milliardbeløb frem til 2022, spår en ny discount-analyse fra LZ Retailytics.

Norske Rema 1000 og danske Netto er nummer syv og otte på en top 10-liste over de største discountkæder i Europa. Kun her i landet mødes de to i direkte konkurrence. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

De duellerer på livet løs herhjemme, de to største discountkæder Netto og Rema 1000.

Og mens Rema er angriberen på det danske marked, hvor Netto er størst, er rækkefølgen modsat, når det gælder de to kæders totale salg.

I hjemlandet Norge er Rema 1000 nemlig stadig så dominerende en...

DEL
Forrige artikelSamarbejde om fleksible kasseområder
Næste artikelHolland leverer væksten for fusionsgigant
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.