Analyse: Coops hemmelige prisfald

Da Føtex lancerede en omfattende prisnedsættelse, var Coops topchef skeptisk. Spørgsmålet er, om Coops nye priskampagne er mere troværdig - og hvorfor den dukker op nu?

Foto: Helle-Karin Helstrand

Hundredvis af varer er blevet billigere med prisfald fra nogle få pct. op til 20 pct., og omkring 1000 varer kan nu købes til “Fast Lav Pris” i alle Coops kæder – antallet afhænger af kæde. Til gengæld får kunderne færre tilbud.

Sådan har det lydt fra Coop de seneste uger.

Hvorfor...

DEL
Forrige artikelForandringer i 10 år: Nu sættes tempoet op
Næste artikelVi sætter strøm til en klassiker
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.