Aldi går med i boomende britisk online-marked

E-handel med dagligvarer spås at nå 110 mia. i år i Storbritannien. En betydelig corona-effekt øger væksten

Britiske Aldi’anere med selvtillid: Top tre i Aldi UK med topchef Giles Hurley i midten sigter nu også efter online-succes - efter en fordobling på 10 år. Foto: Aldi/UK

Coronakrisen har i mange lande verden over speedet op for væksten e-handel med dagligvarer. Både i Sverige og herhjemme bliver der eksempelvis meldt om fordobling af e-supermarkedernes samlede salg i april.

I Storbritannien, hvor onlinesalget i forvejen udgør en væsentligt større andel af...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelLidl afprøver testkoncept i ny Aalborg-butik
Næste artikelFakta åbner ny butik Grundlovsdag
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.