7-Eleven har ambitioner om 55 nye butikker

Over fem år vil 7-Eleven åbne op imod 55 nye butikker. Samtidig skal kæden blive bedre til at tjene penge

Adm. direktør for Reitan Convenience, Jesper Østergaard, har store ambitioner for 7-Eleven i Danmark. Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

For første gang i flere år melder 7-Eleven nu en ny offensiv ud på det danske marked.
Reitan Convenience vil nemlig åbne op imod 55 nye butikker over de kommende fem år, skriver Berlingske Business.

Derved håber kæden at stå tilbage med ca. 250 stærke conveniencebutikker, som er det maksimale antal 7-Eleven, der er plads til i Danmark, ifølge adm. direktør Jesper Østergaard fra Reitan Convenience Denmark.

Samtidig skal kæden blive bedre til at tjene flere penge. Sidste år havde Reitan Convenience et overskud på 38 mio. kr. efter skat og en bruttofortjeneste på 148 mio. kr.

“Selv om vi langt fra er tilfredse med, hvor vi er nu, er vi glade for, at økonomien er vendt. Når det gælder bedre lønsomhed har vi dog en lang rejse forude, udtaler Jesper Østergaard.

Sidste år tjente de 44 selskaber, der driver de 185 7-Eleven-butikker som franchise aftaler med Reitan Convenience, i snit 1,1 mio. kr. efter skat, viser en gennemgang foretaget af Berlingske Research.

Kort & Godt, der er ejet af DSB og driver 74 butikker, havde sidste år en omsætning på 975 mio. kr. og et overskud på 34 mio. kr. efter skat.

 

DEL
Forrige artikelHjælp os med de rigtige tal
Næste artikelIrma-varer rykker vestpå
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.