Over 47.000 Lidl-kunder donerede til “Støt brysterne”

Opbakningen til "Støt brysterne" var stor hos Lidls kunder, der støttede kampagnen gennem køb af fire produkter

Niclas Kjellman, Lidls regionsdirektør i Øst, overrækker her en buket lyserøde roser som symbol på støtten til fundraisingchef i Kræftens Bekæmpelse, Ken H. Andersen. Foto: Lidl

I forbindelse med den landsdækkende kampagne, ’Støt brysterne’, som Kræftens Bekæmpelse står bag, valgte flere end 47.000 af Lidls kunder at støtte kampagnen sammen med kæden ved at købe et af de fire produkter: kyllingebryst, rose, mini-rose og pink sløjfe, som var til salg i Lidls butikker landet over i oktober.

Når så stort et antal kunder valgte at give deres støtte til det gode formål, skyldes det, at brystkræft er en sygdom, som ligger danskerne på sinde. I dag lever over 62.000 kvinder med sygdommen. Mange er – eller har været – i berøring med sygdommen i deres familie eller omgangskreds.

Stor støtte
”Det har været dejligt at mærke opbakningen til sagen her ude i vores butikker, hvor både kunderne og medarbejderne har lagt sig i selen for at støtte det gode initiativ. Det tydeliggør også, at det er noget, der berører og har betydning for mange mennesker”, fortæller regionsdirektør Niclas Kjellman i en pressemeddelelse.

Mikko Forsstrøm, indkøbsdirektør i Lidl, er også glad for, at så mange kunder har ønsket at støtte kampagnen.

”Kampen mod brystkræft er en sag, vi gerne vil bakke op om og donere til. Vi har lagt en CSR-strategi, hvor vi ønsker at støtte op om samfundsmæssige initiativer som dette, der skaber værdi for samfundet og borgerne. Vi er glade for, at vi kunne være en del af kampagnen, og vi håber, vi på den måde kan være med til at øge fokusset omkring brystkræft”, siger han.